Wednesday, January 03, 2007

LISTA SISTEMATICA DE COMPETENTE

LISTA SISTEMATICA DE COMPETENTE

COMPETENTE – MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI


Aranjez mobilierul clasei intr-o maniera care ii determina pe copii sa aiba initiative si sa coopereze 1 2 3 4 5
Tin seama de propunerile elevilor in ceea ce priveste activitatile clasei
Folosesc reguli clare la clasa 1 2 3 4 5
Ii invat pe copii cum sa lucreze impreuna si sa se ajute reciproc
Fac intelegeri clare in ceea ce priveste cooperarea si ajutorarea reciproca
Ofer elevilor posibilitatea de a lucra singuri 1 2 3 4 5
Ofer elevilor posibilitatea de a lucra in ritmul lor si la nivelul lor de cunostinte
Ofer elevilor posibilitatea de a-si verifica singuri exercitiile 1 2 3 4 5


COMPETENTE –EXPLICATII

Ma asigur ca explicatiile, intrebarile si exercitiile sunt adecvate nivelului de cunostinte ale elevului 1 2 3 4 5
Tratez cu seriozitate raspunsurile elevului si incerc sa aflu ce vrea sa spuna
Cer “pauze de gandire” 1 2 3 4 5
Folosesc initiativa copiilor 1 2 3 4 5
Asigur angajamentul emotional 1 2 3 4 5
Caut activitati si teme pe care elevii le considera utile 1 2 3 4 5
Folosesc cunostintele deja dobandite 1 2 3 4 5
Fac “transparent” procesul de gandire al elevilor 1 2 3 4 5
Ofer elevilor posibilitatea de a lua parte la propriile experiente 1 2 3 4 5
Ofer explicatii adaptate nivelului: scurte si concise pentru intregul grup, detaliate si interactive pentru un grup mic, adaptate nevoilor individuale ale elevilor 1 2 3 4 5
Ma adaptez diferentelor de ritm, stil de lucru si temperament 1 2 3 4 5
Desfasor un arsenal larg si variat de metode de lucru si tehnici de gandire 1 2 3 4 5
Stimulez elevii sa laude sau sa critice clasa 1 2 3 4 5
Dau explicatii intr-un mod interactiv 1 2 3 4 5
Folosesc predarea diagnostica 1 2 3 4 5




COMPETENTE – INTERACTIUNEA


Apreciez elevii activi la ora 1 2 3 4 5
Fac complimente reale si corecte 1 2 3 4 5
Laud elevii in mod regulat, chiar si pe cei hiperactivi 1 2 3 4 5
Le ofer cuvantul “pe rand” si nu neaparat celor ce ridica mana 1 2 3 4 5
Ii stimulez pe elevi sa evalueze progresul clasei 1 2 3 4 5
Am in vedere diferentele stilurilor de lucru si de invatare 1 2 3 4 5
Am in vedere diferentele ritmurilor de lucru si de invatare 1 2 3 4 5
Le arat ca a lucra impreuna si a se ajuta reciproc este foarte important1 2 3 4 5
Apreciez ideile copiilor si le aplic 1 2 3 4 5
Le arat ca astept rezultate bune din partea lor, adecvate posibilitatilor si talentului personal 1 2 3 4 5
Discut cu elevii despre modul cum invata 1 2 3 4 5
Tin cont de dorintele si interesele lor 1 2 3 4 5
Le arat ca imi place sa le ascult opiniile 1 2 3 4 5
Le adresez intrebari care invita la reflectie 1 2 3 4 5
Dau explicatii intr-un mod interactiv 1 2 3 4 5
Folosesc predarea diagnostica 1 2 3 4 5


LISTA SISTEMATICA A RELATIILOR
RELATIA – MANAGEMENTUL CLASEI

Creez situatii firesti, naturale 1 2 3 4 5
Creez in clasa un mediu cald, confortabil 1 2 3 4 5
Ma asigur ca fiecare copil are locul sau in clasa 1 2 3 4 5
Ii las pe copii sa-mi impartaseasca ideile lor in legatura cu mobilierul si decoratiunile clasei, organizarea activitatilor, formarea grupelor de lucru
Grupez copiii eterogen: fete-baieti; bine pregatiti-slab pregatiti; nativi-minoritati
Ii las sa lucreze pe perechi sub supravegherea unui coleg 1 2 3 4 5
Creez situatii care sa-i incurajeze si sa le permita sa lucreze impreuna, sa se joace impreuna si sa se sustina reciproc 1 2 3 4 5
Minimalizez supravegherea mea si maximizez responsabilitatea copilului 1 2 3 4 5
Aranjez bancile astfel incat copiii sa se poata desfasura 1 2 3 4 5
Realizez evaluari regulate in ceea ce priveste progresul, atmosfera clasei, cooperarea reciproca, unitatea colectivului 1 2 3 4 5
Ma asigur ca sunt disponibil /a elevilor 1 2 3 4 5
Impun reguli clare 1 2 3 4 5


RELATIA – EXPLICATII

Dau explicatii interactive 1 2 3 4 5
Sunt curios/oasa sa aflu modul de gandire al elevilor 1 2 3 4 5
Ofer securitate prin intrebari si sarcini de lucru 1 2 3 4 5
Las copiii sa-si exprime gandurile cu voce tare 1 2 3 4 5
Apreciez contributia fiecaruia 1 2 3 4 5
Stimulez discutiile si sustinerea propriilor pareri 1 2 3 4 5
Le arat ca sunt interesat/a atat de calitatile lor, cat si de problemele lor
Promovez invatarea prin cooperare 1 2 3 4 5
Instiintez copiii cand le pot acorda atentia mea 1 2 3 4 5
Le dau voie sa isi explice reciproc lucrurile neclare 1 2 3 4 5
Sunt deschis/a remarcilor si intrebarilor din partea copiilor 1 2 3 4 5
Sunt sensibil/a la semnalele din partea copiilor si actionez ca atare 1 2 3 4
Incerc pe cat de mult posibil sa ii implic in a acorda explicatii1 2 3 4 5
Sunt atent/a la atmosfera din clasa si imi exprim punctul de vedere1 2 3 4 5



RELATIA – INTERACTIUNE


Acord atentie ideilor copilului 1 2 3 4 5
Le fac complimente chiar si in cazul unui comportament normal 1 2 3 4 5
Ajut copilul sa gaseasca o modalitate de rezolvare a sarcinii de lucru
Ma asigur ca elevii nu gresesc 1 2 3 4 5
Ii incurajez sa lucreze impreuna 1 2 3 4 5
Le arat interesul si acord atentie fiecaruia in parte 1 2 3 4 5
Ii laud de la distanta si ii corectez de la apropiere 1 2 3 4 5
Le dau voie sa isi explice reciproc lucrurile neclare 1 2 3 4 5
Discut despre atmosfera clasei si cum evolueaza lucrurile chiar si atunci cand totul este in regula 1 2 3 4 5
Discut cu copiii hiperactivi despre comportamentul lor 1 2 3 4 5
Caut impreuna cu elevul hiperactiv o solutie pentru problemele sale
Discut initial cu elevul hiperactiv despre un plan de actiune 1 2 3 4 5
Discut despre factorii care contribuie la hiperactivitate cu intregul grup
Implic grupul sa dea dovada de un comportament bun 1 2 3 4 5
Apreciez fiecare copil 1 2 3 4 5
Tratez fiecare copil cu respect 1 2 3 4 5
Ii incurajez 1 2 3 4 5
Ii stimulez sa fie increzatori in ei insisi 1 2 3 4 5
Sunt usor de abordat 1 2 3 4 5
Am contact vizual cu copiii 1 2 3 4 5
Ii ascult 1 2 3 4 5


LISTA SISTEMATICA A RELATIILOR
AUTONOMIA – MANAGEMENTUL CLASEI


Le ofer posibilitatea de a alege ordinea in care sa lucreze 1 2 3 4 5
Le ofer posibilitatea de a alege cum sa lucreze 1 2 3 4 5
Ii las sa isi verifice singuri exercitiile 1 2 3 4 5
Ii las sa-si masoare singuri progresul 1 2 3 4 5
Ii las sa aibe un plan personal 1 2 3 4 5
Ii las sa decida impreuna cum sa fie decorata clasa 1 2 3 4 5
Ii insarcinez cu anumite probleme organizationale 1 2 3 4 5
Le ofer posibilitatea sa indeplineasca sarcini pe care si le aleg singuri
Ofer copiilor hiperactivi posibilitatea de a se “descatusa de energie”: sa alerge, sa se joace cu mingea 1 2 3 4 5
Fac intelegeri cu copiii hiperactivi pentru a preveni probleme 1 2 3 4 5
Fac intelegeri cu copiii hiperactivi sa nu intrerupa, sa ridice mana


AUTONOMIA – EXPLICATII


Ii stimulez sa ia in calcul propriile solutii si rezolvari 1 2 3 4 5
Creez momente de lucru independent 1 2 3 4 5
Ofer, daca este necesar, sprijin in cazul activitatilor independente 1 2 3 4 5
Iau in serios contributia copiilor 1 2 3 4 5
Ii las sa isi corecteze propriile exercitii/ sarcini de lucru 1 2 3 4 5
Folosesc materiale autoinstructive 1 2 3 4 5
Promovez invatarea prin colaborare, schimbul de opinii si discutiile 1 2 3 4 5
Ofer copiilor posibilitatea de a alege 1 2 3 4 5
Ii las sa decida singuri de cate explicatii au nevoie 1 2 3 4 5
Ii las sa aleaga intre diversele modaliatati de explicare 1 2 3 4 5
Las copiii hiperactivi sa inceapa prima data cu activitatile individuale 1 2 3 4 5
Gasesc modalitati de a determina elevii hiperactivi sa stea si sa colaboreze cu ceilalti 1 2 3 4 5



AUTONOMIA –INTERACTIUNE

Premiez initiativele copiilor 1 2 3 4 5
Discut despre ceea ce se intampla in clasa si le apreciez parerile1 2 3 4 5
Stimulez in loc sa controlez 1 2 3 4 5
Incurajez invatarea cu si de la ceilalti 1 2 3 4 5
Apreciez cand copiii au opinii proprii 1 2 3 4 5
Ii incurajez sa gaseasca singuri solutii 1 2 3 4 5
Ii stimulez sa-si gaseasca singuri solutii pentru a pune capat conflictelor 1 2 3 4 5

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Launch YackPack